10 Mayıs 2012 Perşembe

SUSAMLI SİMİT VE GEÇ KALMIŞ OFİS KAHVALTISI

Bu yayın geç kalmış bir yayındır =) Cumartesi günü yaptığımız ofis kahvaltımızdan ve kirpinin doğumgününden kalma sahnelerdir.Cumartesi iş gününü güzelleştirmek için insan üstü çabalarımız devam etmektedir.Bizim yaptığımız şey, annemin maydanozu hiç sevmeyen erkek kardeşime maydanozları böreğin içinde kullanarak yutturma çabasına benzemektedir... Evde bir maydanoz kaosudur devam etmektedir.Kardeşim yutmakta mıdır hayır, peki biz hayır =) İşte cumartesi avuntularımızdan bu sefer susamlı simit...
 
Tarif ve imalat annemden eşimin doğumgünü için yapmıştır, fotoğraflar benden ertesi gün kalanları ofise götürmüşümdür, yeme kısmı bizden malum maydanozları börek içinde yutmaya çalışıyoruzdur...





 
Malzemeler:

Hamuru İçin:
  • 1 tane margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1çay kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 adet kabartma tozu
  • Alabildiğince un
Üzeri için:
  • 1 yumurtanın beyazı
  • Susam
Yapılışı:Margarini kısık ateşte biraz eritelim.Tamamını eritmeye gerek yok, ocağın altını söndürdükten sonra kalan yağın sıcaklığıyla kendi kendine eritmesini sağlayalım.Eriyen yağımız ile tüm hamur malzemelerimizi karıştırarak kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parça koparalım ve bu parçayı boru şekline getirelim.Daha sonra borudan bir yuvarlak yaparak uçlarını birleştirelim.Bütün hamuru bu şekilde yaparak bitirelim.Her bir simit parçasının üzerini önce yumurta beyazına daha sonra susama batıralım ve az yağlanmış tepsimize yerleştirelim.180 derecelik fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim afiyet olsun...

Not:Bu tarife göre oluşturduğunuz simitler pastane simitleri gibi yumuşak değil kurabiye kıvamında kıyır kıyır olacaktır.Simitlerimizin bu şekilde gevrek olmasını sağlayan içine koyduğumuz sirkedir.Bu yüzden sirkeyi sakın unutmayın derim...

8 yorum:

  1. susamlı simitteki kıyır kıyır tadı çok severim, hımmmmm... kahvaltıda nesfit yediğim belli oluyor ağzımın sulanmasından sanırım:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili M1M Hanımcığım;

    Kıyır kıyır kelimesinin anlamına tdk.gov.tr adresinden baktığımızda "Elma, armut vb. meyveleri yerken çıkan ses, hışır hışır" açıklaması karşımıza çıkıyor.

    Susamlı simitçikler nasıl oluyorda naylon poşet gibi hışır hışır ses çıkartıyor. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.

    Ben şimdi tıpışıyorum.

    İmza: Çok bilmiş asabi kirpi :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Gökçe, aynen ben de bayılıyorum =)

    Sevgili asabi kirpi, ben kıyır kıyır dediğimde herkes anladı benim ne anlatmak istediğimi bir sen anlamamışsın ama gerçek anlamı için teşekkürler =) Şöyle ısırdığında yumuşak yumuşak olmayan güzel tatlı bir sertliğe sahip anlamında kullanmıştım.Tdk dan ben de baktım tıpışmak kelimesi iki yana sallanarak yürümek anlamına geliyormuş, neden sallanarak yürüyorsunuz ben de bunu anlayamadım bir sağlık problemizniz mi var aydınlatırsanız sevinirim? =)))))))

    YanıtlaSil
  4. Sevgili M1M Hanımcığım;

    2000'li yıllarda yüksek lisans yaparken fakülteler arası yürüdüğüm esnada çok tatlı bir bayan paytak paytak aynı ördek gibi yürüdüğümü söyleyince hoşuma gitmişti. O gün bu gündür hep tıpışırım. Sağlık problemim yoktur. Bilgilerinize arz ederim.

    İmza: Tıpışık Asabi Kirpi

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlısınız ben simite yorum bırakacaktım mutlaka çok güzel olmuştur ama eşinizle siz daha güzelsiniz hep böyle kalırsınız inşallah.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Mehtap Hanım, sevgili eşim bana şakayla takılmadan her yaptığım yemeğe bir şeyler yakıştırmadan duramıyor ben de artık aynı şeyi ona yaparak baş etmeye çalışıyorum =) O güzel kalbinizden gelen güzel dilekleriniz için ayrıca çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Maydanoz kaosu zaman zaman bizde de yaşanıyor:)
    Simitlerle birlikte kahvaltı tabağı da nefis gözüküyor:)
    Tabii ki pasta da nefiss:)
    Annenizin ellerine sağlık,Eşinizle ve tüm ailenizle mutlu yaşlar mutlu yıllar diliyorum:)
    Ayrıca kızımla ayni meslek'ten siniz:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Aa ne güzel umarım kızınız da bu mesleği severek yapıyordur =) Dilekleriniz için de çok teşekkür ederim sevgiler...

    YanıtlaSil