16 Nisan 2012 Pazartesi

FIRINDA PATLICANLI KÖFTE

Pazartesi günlerini seven var mı ? =) Ben de sevmiyorum çoğu kişi gibi, ruhum kısmen tatil modunda kalmış oluyor.Yine çabucak geçti yaaa derken buluyorum kendimi.Şimdi de tatilden kalan tarifimi yayınlamak kalıyor.Uzun süredir kızartmaya el sürmüyordum yapma zamanı gelmişti.Bu yüzden pazar günü akşam yemeğimiz için fırında patlıcanlı köfte yaptım.Ama ne yalan söyleyeyim kızartma ile aram kötü benim hemen rahatsız ediyor midemi o yüzden çok nadiren yiyorum.Bu kızartma bana 1 sene yeter =)
Malum patlıcanların ne kadar yağ çektiğini bilmeyen yoktur herhalde.Ama bu tarifin hakkını vererek yapayım dedim.Bir dahaki sefere kızartmadan yapmaya devam =) İşte fırında patlıcanlı köfte tarifim...




Malzemeler:
Köfte malzemeleri:
  • 250 gr. dana kıyması
  • 1 küçük boy soğan
  • 1 yumurta
  • 1 tutam maydanoz
  • Çeyrek su bardağı galeta unu
  • Yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kekik
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Yarım çay kaşığı kimyon
Diğer malzemeler:
  • 2 adet tombul patlıcan
  • 2-3 adet domates
  • 2 adet sivri biber
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağı kaynamış su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Kızartma için sıvı yağ
  • Tercih eden kaşar peyniri de ekleyebilir.

Yapılışı: Patlıcanlarımızın baş kısımlarını kesip alacalı soyalım ve tuzlu suyun içinde beklemeye bırakalım.Patlıcanlarımız tuzlu suda beklerken köftelerimizi hazırlayalım.Bunun için incecik kıyılmış kuru soğanımızı ve maydanozumuzu kıyma ve diğer köfte malzemeleri ile karıştırıp iyice yoğuralım ve orta boy köfteler hazırlayalım.
Daha sonra patlıcanların suyunu sıkarak peçete ile iyice kurulayalım ve 1 parmaktan daha ince dilimleyelim.Bir tavada iyice kızdırdığımız sıvı yağda önce patlıcanları daha sonra köfteleri kızartalım ve fazla yağlarını atmaları için peçete üzerine alalım.En son fırında pişireceğimiz için hem patlıcanlarımızın hem de köftelerin tam pişecek şekilde kızarmasına gerek yok.
Bir fırın tepsisine önce patlıcanları üzerine köfteleri, köftelerin üzerine de ince halka şeklinde doğranmış domatesleri ve kaşar ve sivri biberleri yerleştirelim ve kürdan batırarak sabitleyelim.
Tepeleme olmayacak şekilde 1,5 yemek kaşığı salçayı 1 su bardağı kaynamış su ve 1 yemek kaşığı tuz ile karıştıralım.Bu karışımı fırın tepsimizin dibini kaplayacak ve köftelerimizin üzerine gelmeyecek şekilde dökelim.Patlıcanlı köftelerimizi 180 derecede yarım saat kadar pişirelim.

Not: Bu ölçüler ile 13 adet patlıcanlı köfte yapmış oldum.Ayrıca küçük dikdörtgen fırın tepsilerinden kullanıyorum.Daha çok kişi için yapacak ve büyük fırın sahibi kişilerin tüm malzemelerin 2 katını kullanmalarını tavsiye ederim.

5 yorum:

  1. çok nefis görünüyorlar, canım çekti, henüz öğle yemeği yemeye fırsatım olmadı da :( eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili M1M Hanımcığım;

    İşim başımdan aşkın olduğu için saçmalamaya fırsatım yok. Bu nedenle beni aydınlatmanızı bilâhare isteyeceğim.

    İmza: Asabi Kirpi

    YanıtlaSil
  3. Gökçe, Teşekkür ederim evet biraz gecikmişsin herhalde iş yoğunluğundan...Ben 12.30 deyince acıkıveriyorum =)

    Asabi Kirpi, evdeki patlıcanlı köfteleri yerken ben senin sorularına yanıt vereceğim ayrıca merak etme =)

    YanıtlaSil
  4. Afiyet bal şeker olsun:))
    Harika resimlemişsiniz...
    Tatil keyfi hep üzerinizde olsun...

    YanıtlaSil
  5. Dilek Afiyon Avci, teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil