13 Mart 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

Tamamen polar battaniye ve elden düşmeyen mendil eşliğinde hasta geçen bir hafta sonundan sonra ancak bugün kendimi toparlanmış hissedebiliyorum.Tüm kışı hasta olmadan geçirdim sanırım diye sevinirken sevgili kış bitmeden bir hastalık konduruverdi bana.Eşimle birlikte şöyle bir hasta olduk şükür atlattık.Tabi yine uzun süredir yazılmayı bekleyen tariflerim biriktiler.

Önceki haftalarda evimizde yabancı bir konuk ağırladık ve ona klasik Türk mutfağının yemeklerinden oluşan bir menü hazırladık.Soframızın güzel bir fotoğrafını çekemedim ama yemeklerin ayrı ayrı da olsa fotoğrafları olduğundan en azından üzerinden daha fazla zaman geçmeden menümüzü yazmak istedim.Peki menümüzde neler vardı =)
E bir yabancı Türkiye'de bir eve misafir olduğunda ne yemek ister diye düşündüm tabi ki klasik Türk yemeklerini tatmak isteyecektir dedim ve sonra düşünmeye başladım ne yapsam diye.Dışarıda ne de olsa kebap döner tadacaktır e zaten ben de bir kebap ustası olmadığıma göre ona kendimce klasik ev yemeklerimizden sunabiliriz diye düşündüm.Aklıma ilk gelen ana yemek de karnıyarık oldu.Patlıcanı bu şekilde dünyanın başka hiçbir yerinde göremezdi herhalde =) Sonra da tabiki meşhur mantımız olmadan olmazdı dedim ve yardımcı yemeklerimi de ekleyerek böyle bir menü oluşturdum.Baklava tabi ki hazır olanından henüz o kadar ustalaşamadım.Önce annemden bir baklava kursu almam lazım ondan sonra inşallah =)


Menümüz içinden bugün için zeytinyağlı barbunyayı yayınlamak istedim.Zaten mercimek çorbası ve karnıyarık yemeğinin tariflerini daha önceden paylaşmıştım.Mantıyı da en kısa sürede yapım aşamaları ile birlikte yayınlayacağım.

Bu arada aman atlamadan belirteyim patlıcanları sevgili kocam kızarttı.Şimdi burada belirtmezsem yine bana niye sana yardım etmedim mi ben, karnıyarıkları ben kızartmıştım yok maydanozları ben doğramıştım, yok patlıcanları ben alacalı bulacalı soymuştum yok şöyle yok böyle der en iyisimi belirteyim.Ellerine kollarına sağlık kocacığım =) İşte tarifim:
Malzemeler:
  • 2 su bardağı barbunya
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 adet büyük kuru soğan
  • 2 adet orta boy domates
  • 1 diş sarımsak
  • Bir tutam maydanoz
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1-1,5 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • 1 adet kesme şeker
(Ölçüler 5-6 kişilik yemek içindir.)

    Yapılışı: Önce barbunyalarımızı yarım haşlayıp süzelim ve haşlama suyunu bir daha kullanmayalım.Ben düdüklüde haşlamayı daha pratik buluyorum.Bu yüzden düdüklünün sesi çıkmaya başladığı andan itibaren barbunyaları 10 dakika kadar haşlıyorum.İlk haşlama sonunda barbunyalarımız tam haşlanmış olmamalı.

    Daha sonra yağımızda minik minik doğradığımız havuçları birkaç dakika kavuralım ve incecik yarım ay şeklinde doğradığımız soğanı da ekleyerek kavurmaya devam edelim.Soğanlarımız da kavrulunca üzerine salçamızı ekleyip karıştıralım ve yarım haşlanmış barbunyamızı, tuzu, şekeri, rendelenmiş domatesleri, doğranmış sarımsağı ve barbunyaların üzerini geçecek kadar sıcak suyu ekleyip yemeğimizi pişmeye bırakalım.

    Ben bu ikinci pişirme aşamasında da düdüklü tencere kullanmayı tercih ediyorum.Barbunyalarımız zaten yarım haşlanmış olduğundan normal tencerede de kolaylıkla pişecektir.

    Barbunyalarımız iyice piştikten sonra ince doğradığımız maydanozları yemeğimizin üzerine serpiştirelim ve tenceremizin ağzını kapatarak dinlenmeye bırakalım.Yemeğimiz ılıdıktan sonra buzdolabında bekletip soğuk servis yapalım.


    2 yorum:

    1. Değerli ve Sevgili M1M Hanımcığım;

      Sizi itina ile takip ediyorum. Her blogunuzda mutlaka yeni şeyler öğreniyorum. Kocanızdan bahsetmeden de geçemiyorsunuz. Anlaşılan kocanız size birçok konuda yardımcı olmakta. Böyle erkekleri takdir etmeliyiz. Böyleleri zor bulunur kanaatimce. Bu nedenle kocanızı yılın erkeği ve mükemmel eşi olarak gıyabında cümle internet alemine taktim etmek isterim. Kendileri zannımca çok usta ve maharetli biri...

      Beni aydınlatırsanız sevinirim :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Evet çok marifetlidir ondan bahsetmeden geçmek mümkün müdür, hemen hemen her konuda bilgi sahibidir.Elektronikten ev işlerine, giyim kuşamdan günlük yaşama her konu hakkında fikri vardır.Ha atlamadan tek kusuru vardır övgüye bayılır, başkası övmezse onu o kendini övdürecek bir şeyler kesin bulur.Değil mi sevgili kocacığım asabi kirpi bey =)

        Sil