9 Ocak 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

Sakin ve güzel bir hafta sonunda kolları sıvayıp mutfağa girdim.Evde tamirat işleriyle uğraşan eşime ben de o sırada güzel bir zeytinyağlı taze fasulye ve et sote pişirdim.Ne yapalım tamiratın t'sinden bile anlamayan ben dışarıdan yemek desteği vereyim bari dedim :) İşte önce zeytinyağlı taze fasulye tarifim...


Malzemeler:
  • 1 kilo taze fasulye
  • 2 adet domates
  • 2 adet orta boy soğan
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yarım yemek kaşığı salça
  • 3,5 su bardağı sıcak su
  • 1 adet küp şeker
  • Tuz


Yapılışı: Yıkadığımız fasulyelerimizin önce baş kısımlarını ve kılçıklarını temizleyelim.Önce boylamasına ikiye sonra da enlemesine ikiye bölelim.Eğer uzunsa fasulyeler üçe de bölebilirsiniz.Daha sonra bir tencerede küçük doğranmış soğanlarımızı yağda biraz kavuralım.Kavrulan soğanlarımıza salçamızı ve kabukları soyulup küp küp doğranmış domateslerimizi ekleyip bir kaç defa karıştıralım ve fasulyelerimizi ekleyelim ve arada karıştırarak 5 dakika kadar fasulyelerimizi bu şekilde kavuralım.En son kaynamış suyumuzu tuzu ve şekeri ekleyerek fasulyelerimizi pişmeye bırakalım.Yemeğimiz piştikten sonra ılıyınca buzdolabına koyalım, afiyet olsun...

2 yorum: