2 Aralık 2011 Cuma

JÜLYEN SEBZELİ SOTE

Hem ev kadını hem iş kadını olmak...Günümüz modernitesinde bir çok kadının olduğu gibi ben de hem ev kadınıyım hem de iş kadını.Evet birlikte yürütülmesi zor iki meslek ama aynı zamanda artık hayatımızın bir gerekliliği.Hayatı boyunca çok az boş vakti olmuş, iki sene öncesine kadar hala bir yandan üniversitede akademik kariyerinin peşinde koşturup bir yandan da çalışmış birisi olarak kendimi sadece ev kadını olarak düşünemiyorum bile.Sürekli öğrenmek, üretmek ve geliştirmek kanımıza işliyor sanırım sonra da bir şeyler yapmadan boş boş oturunca sanki hayattan kaybediyormuşuz gibi hissediyoruz ve tabi zorluklarını da yaşıyoruz.

Hem ev kadını hem iş kadını olmanın zor yanlarından birisi de sanırım işten eve gelince kısıtlı vakitlerde yemek yapmak.İşte böyle zamanlardan birinde ne yapayım diye düşünürken buzdolabında bir süredir bekleyen ve bozulmasını da istemediğim sebzelerimi kendimce değerlendirmeye karar verdim.Baktım buzdolabında biraz kabak biraz havuç ve hala bitiremediğimiz taze soğanların acil olarak değerlendirilmesi gerekiyor yoksa tazeliklerini kaybedecekler hemen onlarla kendimce bir sote yaptım.Yanına tavuk veya minik köfteler de eklediğinizde güzel bir akşam yemeği olacaktır.



Malzemeler:
  • 2 tane orta boy kabak
  • 3-4 tane orta boy havuç
  • 4-5 dal taze soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
Yapılışı: Kabak ve havuçları julyen usulü doğradım.Taze soğanları ise çok minik olmayacak bir şekilde doğradım.Bir teflon tavaya koyduğum yağda önce havuçlarımı beş dakika kadar kavurdum ve biraz yumuşayınca bu sefer kabaklarımı ve taze soğanlarımı ekledim.Bildiğiniz gibi havuçlar kabaklara göre daha zor pişiyor o yüzden önce havuçları bir miktar kavurma ihtiyacı hissettim.Aynı anda koysaydım zavallı kabaklarım erirdi herhalde =) Sebzeleri biraz kavurduktan sonra üzerine tuzunu ekleyip tavamın kapağını kapattım ve sebzelerimin iyice pişmesini bekledim.Sonucu ben sevdim, et yemeklerinizin yanında sunabileceğiniz güzel bir yardımcı yemek olduğunu düşünüyorum afiyet olsun.


1 yorum: