29 Kasım 2011 Salı

TON BALIKLI SALATA

Ton balığı... İki yıl öncesine kadar yanına bile yaklaşmadığım bir balıktı.Yemediklerimden oluşan uzun listenin maddelerinden bir tanesiydi bir süre öncesine kadar.Oysa dün akşam kendi kendime böyle bir salata yapmayı tercih ettim.Özellikle son bir yılda yemediklerim listesinde bulunan bir çok yiyeceği yemeye kendimi alıştırdım sanırım, böylece yavaş yavaş bu kara listeyi de azaltmaya başladım.İşte ton balığı da bu listeden çıkanlar arasında yerini aldı.Dün akşam işlerimizden dolayı spora gidemediğimizden midir yoksa akşam üzeri ofiste yediğim minik meyveli tartların verdiği vicdan azabından mıdır bilinmez akşam eve gidince içgüdülerim beni salata yemeye yönlendirdi =) Ben de güzel bir ton balıklı salata hazırlayıp bir dilim kepek ekmeğiyle akşamı atlatmış oldum. 



Malzemeler:
  • Konserve ton balığı
  • Göbek salata
  • Domates
  • Siyah zeytin
  • Bebek mısır
  • Zeytinyağı
  • Limon
  • Tuz
Yapılışı: Salata malzemelerini miktar vererek yazmıyorum çünkü ne oranda kullanacağınız tamamen sizin zevkinize kalmış.Ben öncelikle göbek salatadan ellerimle parçalar kopararak tabağın içine yerleştirdim.Üzerine biraz zeytinyağı ve tuz ekledim.Arkasından ton balığı ile ince doğranmış domatesleri limon suyu ile ayrı bir kapta karıştırdım ve tabaktaki salatanın üzerine yerleştirdim.Salatamı siyah zeytin ve bebek mısır ile süsledim.Ton balıklarının üzerine zaten yağlı oldukları için ekstra yağ dökmeyi tercih etmedim.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder